Clienttevredenheid

Cliëntervaringen met de CQi-GGZ-VZ-AMB

Psychologenpraktijk Yalcin  voert bij al haar cliënten een tevredenheidsonderzoek uit. Cliënttevredenheid wordt geregeld gemeten via een cliëntervarings- en tevredenheidsonderzoek De Consumer Quality Index (CQi). CQi is een gestandaardiseerde vragenlijst die bij afronding van de behandeling door cliënten worden ingevuld. Door het systematisch toepassen van de CQ-Index, worden ervaringen van cliënten met de zorg op een betrouwbare, eenduidige manier gemeten en openbaar gemaakt. Het dient als een feedbackinstrument om de zorg verder te verbeteren.

Onderstaand de belangrijkste cliëntbeoordelingen:

Bejegening (1-5) 4,72
Bereikbaarheid behandelaar (1-5) 4,89
Samen beslissen (1-5) 4,52
Uitvoering behandeling (1-5) 4,56
Rapportcijfer (0-10) 8,56

Laatste update: 01-01-2024

Uitgaande van de bovenstaande resultaten kan geconcludeerd worden dat cliënten in het algemeen tevreden zijn. Voor Psychologenpraktijk Yalcin geven cliënten een algehele score (rapportcijfer) van 8.5. Om deze score te verhogen zou meer aandacht besteed kunnen worden aan uitleg over verschillende behandelmethoden en blended care behandelingen. Hoewel de cijfer voor het uitvoeren van een behandeling hoog is, kan deze mogelijk worden verhoogd door meer verschillende behandelmethoden (online programma’s, e-health, e.d.) te gebruiken.

Zorgkaart Nederland

Naast het tevredenheidsonderzoek middels de CQi, kunnen de cliënten de mogelijkheid hun ervaringen achter te laten op Zorgkaart Nederland.

Zorgkaart Nederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg waar mensen hun ervaringen met de zorg delen met elkaar. Hiermee wil ZorgkaartNederland met behulp van kwalitatieve recensies van cliënten een transparant advies aanbieden.